تبلیغات
سریش آباد بهشت کردستان - سخنرانی مکتوب=»درخواست آب ابا عبدالله علیه السلام
 
درباره وبلاگ


اگر این کار ثوابی در پی دارد ، آن هم هدیه به روح مبارک سردار محله ام ، احمد دادای دلم

شهید احمد کرمی در سال 1345 در بخش "سریش آباد" از توابع شهرستان قروه زاده شد تا سال دوم دبیرستان درس خواند و با شروع جنگ تحمیلی درس و مدرسه را رها ساخت و به جبهه های نور علیه ظلمت شتافت. در اردیبهشت ماه سال 1360 به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قروه در آمد. پس از انجام وظیفه در سمت های فرماندهی واحدهای مخابرات و اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران شهرستان قروه به خاطر دلسوزی و ارادتی که نسبت به همنوعان خود در کشور لبنان داشت به صورت داوطلبانه راهی آن کشور شد. در پی آن بنابه به درخواست فرماندهان تیپ 29 بیت المقدس فرماندهی واحد اطلاعات و عملیات آن تیپ را پذیرفت و مدتی بعد به لشگر 27 محمد رسول الله (ص) انتقال یافت. در تاریخ 21/7/65 در هنگام بازگشت از عملیات شناسایی شبانه براثر برخورد با میدان مین دشمن بعث عراق مجروح و پس از هدایت نیروهای تحت امر به سوی مقر رزمندگان اسلام در محل ارتفاعات مهران به شهادت رسید. پیکر پاک و مطهر شهید کرمی مدت 11 سال در آن محل باقی ماند که سرانجام توسط غیور مردان گروه تفحص کشف و در تاریخ 17/7/76 در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. از این شهید 2 فرزند دختر به یادگار مانده است.

مدیر وبلاگ : غلام فاطمه
مطالب اخیر
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سریش آباد بهشت کردستان
بالروح،بالدم،نفتیک یا خامنه ای




سخنرانی مکتوب ماه محرم (

روز دوم ـ درخواست آب ابا عبدالله علیه السلام

فیش سخنرانی کوتاه شبهات پیرامون قیام سیدالشهداء علیه السلام

ایجاد انگیزه به روش سوال

سوال اینه كه آیا جایی داریم كه امام حسین به دشمن برای خودش یا اهل بیتش برای آب رو زده باشه ؟

یا نه اصلا از شان امام دوره كه از دشمنش آب بخواد و این كار رو نكرده ؟

اگر قول كسانی كه قائل اند حضرت درخواست نموده را بپذیریم آیا با شان امام منافات ندارد؟

اقناع اندیشه به روش نقد و برسی

1. بعضی ها می گند در هیچ منبع معتبری نداریم كه حضرت از دشمنش آب بخواد

و جالب این كه در هیچ شعر حماسی امام علیه السلام و یارانش تو معركه نبرد اشاره به تشنگی و شدت او ن نشده

برعكس شعر ها همش عزت آفرین و دشمن شكن بوده

الا ان الدعی و ابن ادعی قد ركز بین الامرین بین السله و الذله و هیهات من الذله

بله در بعضی از گزارشات تاریخی دروغین اومده كه امام سه درخواست از عمر سعد كرده و دومی اش

این بوده اسقونی شربه من الماء فقد نشفت كبدی من الظماء

این گزارشات اگرچه اشك سنگ رو در می آره ولی به چهره عزت مند امام خدشه وارد می كنه1

.............

شواهد وجود آب در شب عاشورا

در گزارشات تاریخی از امام سجاد علیه السلام هست كه امام وقتی خواهرشون از شنیدن وقائع كربلا بیهوش شدند آب به صورت خواهر پاشید و ایشون رو به حال آورد». ملاحظه می فرمائید که امام آب در اختیار داشته که به صورت خواهرش آب پاشید.
شب عاشورا امام، حضرت علی اکبر را با بیست، سی نفر سواره و بیست نفر پیاده فرستاد تا آب آورند و خود اشعاری را خواند (همان اشعاری که در نقل شیخ مفید بود) آنگاه روی به یاران خود نمود و فرمودند: برخیزید آب بنوشید که این آخرین توشه شماست، و وضو گرفته و غسل کنید و لباسهای خود را بشوئید تا کفن شما باشد

.................

اشكال

اگه امام درخواست نكرده پس عاطفه پدری نسبت به خانواده چی میشه خب آقا تشنه ایی این همه هم تشنه ایی برای خودت رو نمی زنی چه اشكالی داره برای زن و بچه ات رو بزنی شاید جوابی شنیدی

ببخشید این رو نزدن كمی تا قسمتی خود خواهانه نیست تا خدا خواهانه

2. اگه امام (ع) رو زده اصلا معنای این كار امام چی بوده امام با این عزت و شوكت برای چند قطره آب رو بزنه یعنی چی ؟

o نشان دادن شدت پستی دشمن به آیندگان

می خواسته شدت رذالت این ها رو نشون بده كه حتی حاضرند آب رو از زن و بچه ها دریغ كنند

در هر صورت درخواست آب برای كودک شیرخواره در منابع كهن گزارش نشده است و اگر هم اتفاق افتاده باشد، اشكالی ندارد و هیچ نشانه ضعف امام نیست، بلکه می توان گفت ویژگی امام(ع) آن است که در عرصه‌های مختلفِ عاطفه، عقلانیت و عرفان به خوبی حضور پیدا می‌کند. به طوری که نهایت محبت به خانواده را ابراز می‌کند و از سوی دیگر نهایت قساوت و سنگدلی دشمنان را در تاریخ به نمایش می‌گذارد و از نظر معرفتی و عرفانی آن چنان با خداوند مناجات می‌کند که مقام «فنا فی الله» را به ظهور می رساند. بنابراین اگر درخواست آب برای علی اصغر واقعیت داشته باشد، برای اتمام حجت و نشان دادن قساوت دشمنان در طول است. لذا اصل عطش در روز عاشورا و طلب آب را می توان پذیرفت اما با رعایت عزت و ابتکار عمل نه به طور ذلیلانه و انفعالی که شأن امام و اهل بیت(ع) و حتی مؤمنان متوسط از چنین ضعف و زبونی به دور است.

o بیدار كردن دشمن برای هدایت گری با تحریك احساس

یکی از مهمترین برنامه های حضرت سیدالشهداء ارواحنا فداه در حادثه کربلا از روز اول تا روز عاشورا، بیدار کردن و هدایت دشمنان بود و چون طلب آب برای تحریک عواطف بوده است و از این جهت می توانست منجر به عبرت برای افراد مخالف و هدایت آنان شود، لذا در برنامه بوده و نه این که این درخواست از سر (معاذ الله) ذلت و خواری یا امر دیگری باشد که آن حضرت خودشان فرمودند: «هیهات مناالذله»2

به عبارت دیگه کمالات انسانى هیچ‏گونه منافاتى با یکدیگر ندارند و همه قابل جمعند. برخوردارى ازیک کمال انسانى به گونه‏اى نیست که سبب از بین رفتن دیگر کمالات‏گردد. اگر وجود یکى از فضایل در انسان به حدى رسید که کمال‏دیگرى را از بین برد، آن صفت از کمال بودن خارج شده است و دیگرنمى‏توان آن را از فضایل انسانى به شمار آورد. براى مثال اگرعزت نفس سبب از بین رفتن تواضع و فروتنى در انسان گردد، آن صفت‏دیگر عزت نفس نیست‏بلکه غرور، تکبر و خودخواهى است. از این رو،عمل به تعهدات انسانى، وفاى به عهد و پیمان و... را نباید دلیل‏برذلت و ترس و زبونى دانست. همان گونه که پیامبراکرم(ص)در عمل‏به پیمان صلح حدیبیه مسلمانان پناهنده را به مشرکان تحویل‏مى‏داد و امام‏حسن مجتبى(ع)به خاطر عمل به مفاد صلح با معاویه‏حرکت مسلحانه نکرد.

باتوجه به مطلب فوق، باید گفت: پیشوایان معصوم(علیهم‏السلام)در عین برخوردارى از عزت و شرافت از رحمت، عطوفت،مهربانى و خیرخواهى نیز در حد اعلا برخوردار بودند.

چنین برخوردى که کسى با دشمن خود تا این حد خیرخواهى، محبت‏و عطوفت داشته باشد. از توان و قدرت انسانهاى عادى خارج است واز معجزات امامان(علیهم السلام )به شمار مى‏آید.

با روشن شدن مطلب فوق، در مى‏یابیم تمام اعمال و سخنان امام‏حسین(ع) که ممکن است‏برخى آنها را با عزت و رافت‏سازگارندانند. از روح مهربانى، عطوفت، خیرخواه و مشتاق هدایت مردم‏آن حضرت است. امام حسین(ع)حتى براى نجات دشمنان خود که کمربه قتلش بسته بودند. نهایت تلاش خود را به کار بست.

اگر سالار شهیدان از اشخاصى مانند عبیدالله بن حر تقاضاى کمک‏کرد، براى ترس از شهادت و کشته شدن نبود; زیرا حضرت نیک‏مى‏دانست کمک این افراد نمى‏تواند سرنوشت‏حادثه کربلا را تغییردهد. این یارى جویى به خاطر این بود که مردم با کمک به وى وشهادت در رکاب حضرتش به سعادت ابدى نایل گردند.

گواه درستى این سخن، آن است که امام(ع)از کسانى که حاضر به‏یارى‏اش نمى‏شدند، تقاضا مى‏کرد کربلا را ترک گویند و دست کم به‏سپاه دشمن نپیوندند تا به گناه شرکت در قتل امام(ع)یا ترک یارى‏وى آلوده نگشته، به شقاوت ابدى گرفتار نیایند.

این که امام حسین(ع)در شب عاشورا بیعت را از یارانش برداشت وآنان را آزاد گذاشت تا به میل خود راهشان را انتخاب کنند، یکى‏از اسرارش این است که به یاران خود بگوید: من به شما نیازندارم و در هرحال کشته خواهم شد. این شما هستید که باید بین‏سعادت جاودانى و شقاوت ابدى یکى را انتخاب کنید.

. امام حسین(ع)مى‏خواست‏با تحریک احساسات و به رحم‏آوردن دشمن، آنان را به خود جذب کرده، به سعادت رساند; زیرابسیار اتفاق افتاده کسانى به خاطر خدمتى ناچیز به امام(ع)موفق‏به توبه شدند. مگر نه این است که حر به خاطر ادب و احترام به‏امام حسین(ع)موفق به توبه شد. امام(ع)با در خواست آب مى‏خواست‏زمینه توبه و بازگشت را در افراد قابل فراهم سازد.

o اتمام حجت و بستن هرگونه راه عذر و بهانه برگمراهان ومنحرفان.

خداوند متعال پیامبران را براى راهنمایى بشر فرستاد تا افرادمستعد و حقجو از راهنمایى آنان بهره برده، به خوشبختى نایل‏آیند و راه هرگونه عذرتراشى و بهانه جویى بر گمراهان بسته شود. قرآن کریم در باره پیروزى مسلمانان در جنگ بدر مى‏فرماید: «(شما در بدر در مقابل هم قرار گرفتید.)تا خدا کارى را کردنى‏بود، به انجام رساند تا آن که هرکه هلاک مى‏شود با حجتى روشن هلاک‏شود و آن که(به هدایت)زنده مى‏ماند، به حجتى روشن زنده بماند; وهر آینه خدا شنوا و دانا است. »3

3. نظر استاد قرائتی در هر دو صورت اشكالی بر رفتار امام نیست

هر دو طرفش مفید است اگر تقاضا نكرد این عزت امام است كه از تشنگی شهید می‌شود ولی از مردم آب نمی‌خواهد، اگر بخواهد هم توجیه دارد كه امام حسین علیه السلام برای علی اصغر تقاضای آب بكند و آن‌ها آب ندهند تا به مردم بدانند كه این جانورها چه كسانی هستند. چون گاهی وقت‌ها آدم تقاضا می‌كند تا هویت طرف روشن شود4

رفتار سازی

به روش الگو دهی

مرحوم آیت الله شاه آبادی استاد امام رحمت الله علیه فرمودند تقاضای آب امام درست است حتی اگر از شمر هم تقاضا کرده باشد ولی جهتش باید ببینیم چیست؟ آقا اباعبدالله آن لحظه آخر به شمر فرمودند که به من آب بده من پیش جدم پیغمبر از تو شفاعت می کنم امام که این همه مصائب و آزار را تحمل کرده این دقیقه های آخر را هم قطعاً می تواند تحمل بکند چرا از شمر تقاضا می کند به خاطر این که می خواهد ازش شفاعت بکند دستگیری بکند اگر شمر این لحظات آخر به امام آب می داد موفق به کشتن امام نمی شد رحمت خدا او را می گرفت : ارحم ترحم(مستدرک الوسائل ج9ص55)

تا رحم بکنی اگر علی اصغر را آورد تا مردم رحم بکنند تا رحمت خدا آن ها را بگیرد سفره شفاعتش را پهن کرده می خواهد از شمر هم شفاعت کند :

ترسم که شفاعت کند از قاتل خود *

از بس که کرم دارد و آقا است حسین *

سفره اش را پهن کرد از طرف من مانعی نیست شما آب بده من پیش جدم شفاعت می کنم ولی اون ملعون ازل تا ابد بی لیاقت گفت من یک درهم یزید را با شفاعت جدّت عوض نمی کنم خدا لعنتش کند خدا عذابش را زیاد کند ما در زیارت عاشورا می گویم و لعنه الله شمراً و لعنه الله ال زیاد و آل مروان.

لطف و عظمت والای امام حسین علیه السلام

آنها قابلیت نداشتند اما از طرف اینها سفره پهن بوده کسی که اینقدر مهربان است سفره اش را برای شمرها پهن میکند با دوستانش چی کار می کند :

دوستان را کجا کنی محروم*

تو که با دشمنان نظر داری

منبع

1- پرسش ها و پاسخ های دانشجویی وی‍ژه محرم ، ص 60

2- آیه الله مظاهری

3- پرسمان دانشجویی

4- درس هاى از قرآن / سال 80 / تفسیر سوره حجرات - 17





نوع مطلب :
برچسب ها : سخنرانی مکتوب، »درخواست آب ابا عبدالله، سریش آباد، قروه، شیعیان قروه، کردستان،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 12 آذر 1391 :: نویسنده : غلام فاطمه
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.