تبلیغات
سریش آباد بهشت کردستان - تلاش حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای آزاد سازی دین
 
درباره وبلاگ


اگر این کار ثوابی در پی دارد ، آن هم هدیه به روح مبارک سردار محله ام ، احمد دادای دلم

شهید احمد کرمی در سال 1345 در بخش "سریش آباد" از توابع شهرستان قروه زاده شد تا سال دوم دبیرستان درس خواند و با شروع جنگ تحمیلی درس و مدرسه را رها ساخت و به جبهه های نور علیه ظلمت شتافت. در اردیبهشت ماه سال 1360 به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قروه در آمد. پس از انجام وظیفه در سمت های فرماندهی واحدهای مخابرات و اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران شهرستان قروه به خاطر دلسوزی و ارادتی که نسبت به همنوعان خود در کشور لبنان داشت به صورت داوطلبانه راهی آن کشور شد. در پی آن بنابه به درخواست فرماندهان تیپ 29 بیت المقدس فرماندهی واحد اطلاعات و عملیات آن تیپ را پذیرفت و مدتی بعد به لشگر 27 محمد رسول الله (ص) انتقال یافت. در تاریخ 21/7/65 در هنگام بازگشت از عملیات شناسایی شبانه براثر برخورد با میدان مین دشمن بعث عراق مجروح و پس از هدایت نیروهای تحت امر به سوی مقر رزمندگان اسلام در محل ارتفاعات مهران به شهادت رسید. پیکر پاک و مطهر شهید کرمی مدت 11 سال در آن محل باقی ماند که سرانجام توسط غیور مردان گروه تفحص کشف و در تاریخ 17/7/76 در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. از این شهید 2 فرزند دختر به یادگار مانده است.

مدیر وبلاگ : غلام فاطمه
مطالب اخیر
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سریش آباد بهشت کردستان
بالروح،بالدم،نفتیک یا خامنه ای




تلاش حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای آزاد سازی دین



كسانی كه با فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و همسرش علی (علیه السلام) بدرفتاری كردند، قبلاً با پدر بزرگوارش بد عهدی كرده اند. سنادید(بزرگان) قریش تا می توانستند نگذاشتند وجود مبارك رسول گرامی رشد كند، بعد از رشد آن حضرت، در رفع مقام او كوتاهی نكردند.

 

اینها در حدوث و بقاء مشركان جاهلی كوشش كردند كه وجود مبارك رسول گرامی رشد نكند و بعد از رشد، چراغش را هم خاموش كنند كه یریدون ل یطف ئوا نور الله (1)، در دفع و رفع كوتاهی نكرده اند؛ اینها مشركان حجاز بودند.
از همان تباركسانی بودند كه نگذاشتند این بانو و همسرش رشد بكنند، بعد از رشد هم در خاموش كردن چراغ ولایت كوتاهی نكردند! تا آنجا كه ممكن بود بعد از جریان رحلت رسول گرامی با تشكیل سقیفه بنی ساعده جلوی مقام حضرت را گرفتند؛ جریان فدك یك گوشه بود، جریان خانه نشین كردن حضرت امیر (علیه السلام) گوشه دیگر بود كه نگذاشتند وجود مبارك حضرت به مقامی برسد. اگر آن حضرت به مقام امامت و خلافت می رسید، دیگر امویان و مروانیان نمی بودند، دیگر عباسیان نمی بود، دیگر سلسله 2500 ساله شاهنشاهی با خلافت اموی و مروانی و عباسی مسموم، شكل نمی گرفت، دیگر ما این روز سیاه را نمی داشتیم، دیگر این خطرات در كار نبود ! اگر آن بود مردم روشن تر می شدند، بیدار می شدند؛ اداره مردم با فرهنگ، خیلی آسان است.
غرض آن است كه وجود مبارك امیر المؤمنین و فاطمه زهرا (علیهما السلام) همان آسیبی را از مردم حجاز دیدند كه وجود مبارك رسول گرامی دید. مشركان در دفع كوشیدند، در رفع دریغ نكردند؛ تا توانستند نگذاشتند پیغمبر به مقامی برسد، بعد از اینكه حضرت رسید، جنگ هائی را علیه او تحمیل كردند؛ آن بدرش، آن خندقش، آن احزابش و آن جنگ های دیگر. تبار همانها نگذاشتند علی بن أبیطالب(علیه السلام به مقامی برسد، سالیان متمادی او را منزوی كردند؛ بعد از اینكه حضرت به مقامی رسید، جمل و نهروان و صفین را علیه او تحمیل كردند و اگر چنانچه آنها تلاش و كوشش شان به جائی می رسید، بقیه اسلام را هم محو می كردند.
رحلت نبی اكرم (صلی الله علیه وآله) و اسارت دین برای كسب دنیا:
اینها در همان طلیعه دین و رحلت رسول گرامی، آمدند دین را مصادره كردند. یعنی قرآن را مصادره كردند، عترت را مصادره كردند؛ از یك طرف گفتند حسبنا ك تاب الله، عترت را خانه نشین كردند و این قرآن را هم مصادره كردند. شما در این عهدنامه مالك كه با تدوین و تقریر وجود مبارك امیر المؤمنین (علیه السلام) تنظیم شد بنگرید، حضرت در آن عهدنامه معروف مالك اشتر فرمود : مالك ! ما در یك شرائط استثنائی به سر می بریم، شما می دانید وارث چه حكومتی هستید : ا نّ هذا الدّین كان اسیراً فی ایدی الاشرار، یعمل فیهب الهوی و یطلب به الدّنیا (2). فرمود : سخن از فدك و امثال فدك نبود، سخن از علی و امثال علی نبود، سخن از اصل دین بود. اینها خواستند دین را مصادره كنند و به اسارت در بیاورند و اسیر كردند. مالك ! این دین سالیان متمادی در اسارت بود. نماز بود، حج بود، زكات بود، روزه بود؛ امّا نماز اسیر، حج اسیر، زكات اسیر ! شما می بینید الآن در حجاز هست، در بسیاری از كشورهای عربی و اسلامی به شكل صوری نماز هست، امّا نماز اسیر؛ حج هست، امّا حج اسیر؛ روزه هست، امّا روزه اسیر ! آن نمازی كه فریاد ندارد، حجّی كه قیام ندارد، روزه ای كه رهبری ندارد، روزه اسیر است؛ اما من آمدم، این خلافت را پذیرفتم، زنجیر را از دست و پای دین آزاد كردم تا مردم بدانند نماز یعنی چه، روزه یعنی چه، حج یعنی چه، زكات یعنی چه ! اینها وسیله ای است كه مردم را به خالق اینها نزدیك می كند، مالك، بدان اینها هوای نفس را به حساب دین ثبت می كردند، به نام دین هوا را پیاده می كردند و مانند آن.
وقتی دین در اسارت امویان قرار گرفت، مستحضرید كه اسیر را آن امیر در چنگال خود دارد. یا او را اعدام می كند یا او را آزاد می كند یا او را به عنوان برده می گیرد و می فروشد ! امویان كه دین را به اسارت گرفتند، هرگز به مصلحتشان نبود دین را آزاد بگذارند تا مردم معنای واقعی نماز و روزه و حج و زكات را بفهمند ! پس دین را اینها در اسارت نگه داشتند و آزاد نكردند !
برخوردهای نظام سلطه اموی با دین در طی سالهای پس از رحلت پیامبر (صلی الله علیه وآله)
ماند دو امر؛ یا دین را اعدام كنند، یا دین را به عنوان برده بفروشند. دیدند اعدام دین فعلاً زود است، الآن نمی توانند بگویند: لعب الهاشم بالملك فلا. خبر جآء و لا وح أنزل(3)! یك چند سالی باید بگذرد، مردم كم كم از معارف الهی فاصله بگیرند، حسین بن علی(علیه السلام) در خونش بغلطد تا حاكم شام بگوید : لع ب الهاش م ب الملك فلا خبر جآء و لا وحأ نزل، كه همین حرف كه اعدام دین بود در سال 61 هجری از حلقوم همین اموی نا پاك بر فراز كرسی زرّین شام آن روز شنیده شد. بنابراین این بیان نورانی امیرالمؤمنین كه فرمود : ا نّ هذا الدّین كان اسیراً ف ی اید ی الاشرار، یعمل ف یه ب الهوی و یطلب ب ه الدّنیا یك چیز روشنی بود كه اینها در جریان سقیفه، دین را به اسارت گرفتند.
تلاش حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای آزادسازی دین و نه آزادی فدك:
این بانوی قدسی سعی كرد دین را زنده نگه بدارد تا روزی از دست اینها آزاد بشود و گرنه همان اوائل، اینها این دین را اعدام می كردند ! سخن از فدك نیست. آنوقتی هم كه فدك در اختیار اینها بود، این بزرگواران نان جو می خوردند! وجود مبارك صدیقه كبری با این جمله قرآنی و با تعبیر غیبت در خطاب، حكومت را استیضاح كرد، فرمود : افحكم الجاه لیّه تبغون و من احسن حكماً م ن الله ل قوم یوق نون (4). فرمود: شما حكومت جاهلی تشكیل دادید، سخن از من و همسر و امثال اینها نیست ! وقتی قرآن و دین به عنوان اصول ارزشی حجت نباشد، حكومت، حكومت جاهلی است.
پس مسأله توسل برای تتمیم قابلیّت قابل است، نه فاعلیّت فاعل ! و سمیع بودن خدا هم به دو معناست كه شفاعت و توسل درباره یكی از این دو است و ذات قدسی مثل قرآن كریم حبل متین است و این حبل از آسمان نازل شده به نحو آویختن نه انداختن. آنجوری كه قرآن نازل شده، آنجور باران نازل نشده ! آنجوری هم كه باران نازل می شود، قرآن نازل نشده ! اینها نازل شده اند به صورت آویختن، موجودات دیگر نازل شده اند به منزله انداختن. این موجود انداخته، نیازمند است كه به آن موجود آویخته دستاویز شود، به آن متوسل شود تا فیض را بتواند از ذات أقدس له دریافت كند. تتمیم قابلیّت قابل را ذوات مقدّس ائمه به عهده دارند و گرنه از طرف ذات أقدس له هیچ نیازی نیست.
بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظلّه العالی)
به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
در مجتمع فرهنگی مذهبی موعود (عج) ـ مشهد مقدّس؛ مرداد 1382
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صف/ 8
(2) نهج البلاغه/ نامه 53
(3) الحتجاج/ 2/ 307
(4) الحتجاج/ 1/ 102 ـ ( ا حتجاج فاطمه الزّهرا (سلام الله علیها) علی القوم لما منعوها فدك و قولها لهم عند الوفاه بالمامه )





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 28 فروردین 1391 :: نویسنده : غلام فاطمه
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.